Ce nu găsești?

sâmbătă, 14 septembrie 2013

Recenzie Gazda

Titlu: Gazda
Autor: Stephenie Meyer
Editură: Rao
*Carte împrumutată de către Cristina, căreia îi mulțumesc mult ^^
Recenzie: 
Oamenii sunt niște creaturi îngrozitoare, manipulatoare și autodistrugătoare. Au transformat și distrus locul în care trăiesc, iar violența și agresivitatea lor a otrăvit totul. Acum, însă, acest lucru s-a schimbat; Invadată de un dușman nevăzut, planeta a devenit un loc mai bun. Oamenii atât de agresivi sunt acum gazde pentru sufletele care nu cunosc întunericul. Sufletele sunt introduse în recipienții umani și preiau controlul omului în care se află. Totuși, acțiunea sufletelor nu este văzută cu ochi buni de toți, și, în ciuda tehnologiei de care dispun sufletele, unii oameni încă se ascund, refuzând să renunțe la voința și gândurile proprii.
Când Melanie Stryder, unul din puținii oameni sălbatici, este capturată, știe că trebuie să facă tot posibilul pentru a nu trăda locația în care se află cei pe care îi iubește. Wanderer, Rătăcitoarea, este sufletul ales pentru această misiune însă, deși este un suflet experimentat, Rătăcitoarea întâlnește o rezistență nefirească în Melanie, care își face simțită prezența în gândurile și chiar în acțiunile Rătăcitoarei, iar emoțiile pe care le împărtășește cu Melanie o iau complet prin surprindere.

Fiindcă Melanie se dovedește a fi o apariție intensă și extrem de încăpățânată, Wanda se hotărăște să vorbească cu Vindecătorul ei, având în vedere atât alegerea unui alt suflet pentru gazda lui Melanie, cât și distanțarea de Căutătoarea ei, o ființă nu prea îngăduitoare și blândă, așa cum ar trebui să fie un suflet.

Adevărata poveste începe aici. Melanie se folosește de puternicele emoții ce răzbat din amintirile legate de iubitul și fratele ei, încercând să o facă pe Wanda să se răzgândească și să încerce să îi găsească pe ceilalți oameni sălbatici. Câteva zile mai târziu, Wanda este găsită în deșert aproape moartă de către bunicul lui Melanie și restul oamenilor sălbatici. Bunicul său este și motivul pentru care Wanda, Rătăcitoarea, este dusă în peșterile de sub deșert și, încet- încet, acceptată de către ceilalți oameni, în ciuda faptului că este un suflet. Caracterul și bunătatea de care dă dovadă o ajută să se integreze, deși nu complet. Jared este furios fiindcă i-a luat-o pe Melanie, Frații O'Shea încearcă să o rănească, Jamie este reticent în privința ei, iar ceilalți o consideră periculoasă. Cu timpul însă, Ian, unul din frații care erau împotriva ei ajunge să devină protectorul Wandei, iar Jared și Jamie încep să aibă încredere în ea.
De aici, până la începe să îi ajute pe sălbatici nu mai este decât un pas. Decizia Wandei de a le destăinui oamenilor secretul suprem al sufletelor, este încă o dovadă a faptului că sufletele sunt ființe superioare oamenilor. Însă decizia ei nu este pe placul tuturor, tocmai de aceea finalul este unul emoționant -și lacrimogen-


Părere:
Am început să citesc Gazda cu ideea că nu e prea grozavă. Nu am citit nici o recenzie a cărții, dar cum Meyer este atât de ponegrită, eram pregătită pentru orice. -și că veni vorba, da, twilight e siropoasă, exagerată, la mintea cocoșului, bla bla, dar este o carte scrisă bine, asta e părerea mea; poate nu de notă maximă, dar pe lângă-. Gazda, însă, m-a surprins plăcut. Primele capitole erau puțin confuze, dar apoi am început să înțeleg care e treaba cu sufletele, cum sunt introduse în corpurile oamenilor,etc. Povestea mi-a plăcut, personajele sunt bine descrise, (deși uneori vedeam o oarecare asemănare între Wanda și Bella), acțiune, suspans, dramă, un pic de bătaie, practic de toate. Are 700 de pagini, era culmea să nu aibă de toate.
-îmi placee actorul lui Jared ^_^ -
(Nu știu dacă va avea o continuare, dar sper că volumul 2 să aibă mai multă acțiune.)


Nota mea: 4,5 / 5
 

16 comentarii:

  1. Nici eu nu am mai citit pana acum vreo recenzie a cartii, insa nu neaparat din cauza lui Mayer, cat pentru faptul ca nu ma vad reusind sa termin o carte atat de mare. Ma sperie ingrozitor cand o vad :))
    Pare interesant subiectul. Ma rog, de subiect aveam o vaga idee, insa chiar ai exemplificat lucruri foarte interesante despre carte si chiar vreau sa ma apuc si eu de ea in viitorul apropriat. Desi inca ma sperie marimea cartii :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Initial, m-a speriat putin si pe mine grosimea, dar e frumoasa cand ii dai de gust :))

      Ștergere
  2. Grozavă recenzia! ^^
    Wow, 700 de pagini... :)
    Pare interesantă cartea. Sper să reuşesc să o citesc cândva :D.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt de acord cu Andd D. si Bia. E IMENSA! dar vreau sa o citesc. Mi-a placut filmul si m-ai facut curioasa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Filmul l-am vazut pe secvente, dar cartea e mult mai buna :)

      Ștergere
    2. DAAAA! Am vazut tot filmul si e o plictiseala sora cu coma, jur. Cartea insa e superba, mi-a placut enorm (mie mi s-a parut prea scurta, voiam mai mult).

      Si dap, si eu sunt team Ian, ca "everybody" :D (Cel putin in carte. In film nu m-a impresionat nimeni. Eram prea ocupata incercand sa nu adorm.)

      Ștergere
    3. În film mi-a plăcut un pic de Jared. De fapt, mi-ar fii plăcut ca Ian din carte să fie Jared din film și Ian din film să fie Jared din carte. Am I making any sense? Să fie actorii schimbați :))

      Ștergere
  4. Uff, mă enervează reputația proastă pe care o au cărțile din seria Twilight. Nu sunt genul de cărți care te marchează, dar cu siguranță merită mai mult decât ceea ce se spune despre ele. Filmele sunt de criticat!
    Mi-am cumpărat Gazda, nu am citit-o, dar sigur mă voi apuca de ea cât de curând.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cartea e superbă! Am citit și cartea și am văzut și filmul,care m0a impresionat peste măsură!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Filmul mi s-a părut un pic plictisitor, dar n-am văzut decât secvențe, nu pot să mă pronunț definitiv :D

      Ștergere
  6. Am citit cartea acum mai multi ani....cand era mania cu cartile Twiligh si chiar mi-a placut, dar filmul m-a impresionat din unnele puncte de vedere, dar m-a dezamagit foarte tare din altele :(

    RăspundețiȘtergere
  7. Desi twilight nu mi-a placut deloc, cu the host a fost alta treaba. Pe langa faptul ca il iubesc pe Max Irons, am fost impresionata de subiectul abordat. Traiesc cu speranta ca va avea o continuare...

    RăspundețiȘtergere

Lasă un comentariu :)