Ce nu găsești?

duminică, 9 februarie 2014

Curtezana-Diane Haeger

Recenzie-Curtezana

Titlu:Curtezana
Autor:Diane Haeger
Editura:RAO





Este un roman istoric,în care se regăsește emoționanta poveste de dragoste dintre regele Henric al II-lea și Diane de Poitiers.Majoritatea personajelor și evenimentelor sunt reale,marcante pentru istoria Franței Medievale.




Recenzie:




Acțiunea începe cu revenirea la Curte,după 5 ani de exil,a văduvei de 31 de ani,Diane de Poitiers,la cererea regelui Francisc I.Din cauza trecutului său dureros,este nevoită să îndure răutațile fățișe ale curtenilor și mai ales,să facă față încercărilor actualei metrese a regelui,Anne d'Heilly,care dorește să o înlăture,considerând-o o rivală capabilă să-i ia locul de favorită.Fiind imposibil să sfideze voința și să ignore "bunătatea" Maiestății Sale,Diane nu se poate întoarce la Anet,ci rămâne prinsă într-o lume dominată de capriciile suveranului,de setea de putere și ambițiile celor din jur,însă fiul regelui se dovedește a fi un aliat puternic și cu totul neașteptat.






Deși Henric are doar jumătate din vârsta Dianei,între cei doi se înfiripă o fermecătoare,dar periculoasă poveste de iubire,căci el este obligat să se căsătorească cu o fiică a Italiei,iar ea este dorită și de alți nobili,printre care și tatăl lui,bărbat pe care Henric îl disprețuiește.






Părerea mea:

Am ales cartea la întâmplare,dar este cea mai bună alegere pe care am făcut-o până acum.O ADOR.Am rămas impresionată de decor(extravaganța Curții Franței) și de personaje,complexe și convingătoare,în special de Diane,chiar dacă sunt și altele demne de admirat,(cuprinde expresii și cuvinte în latină,frânturi de poeme și o notă subtilă de mister<3).Nu este doar o intensă poveste de dragoste,este vorba despre loialitate și încredere,despre rolul unei femei în formarea unui viitor monarh,atunci când prietenii devin cei mai aprigi dușmani.


Nota mea:5/5

Citate:
"Frumusețea ei nu era brută și sălbatică,nici măcar una seducătoare.Ci elegantă."
"Toată viața mea,nu am cunoscut decât un singur Dumnezeu și o singură iubire.
"Comme je tu me manques...comme je t'adore..."
"El spune:ridică-ți piciorușul,micuță marionetă,șopti el.Iar eu ascult...Mereu ascult."


PS:Nu cautați informații despre personaje înainte de a citi cartea căci o sa distrugeți o părticică din farmecul finalului.:)







4 comentarii:

  1. si eu am auzit de ea si mi s-a parut super interesanta :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu-i asa ca e minunata?<3 sa citesti si Cel care ma asteapta-Parinoush Saniee. E foarte draguta..si trista.

    RăspundețiȘtergere
  3. Gifurile sunt adorabiiile..:xx..la fel si citatele.
    Sper ca intr-o zi sa pun mana pe cartea asta..
    Xoxo

    RăspundețiȘtergere
  4. Mai o am si eu in biblioteca (am primit-o) dar inca nu m-am atins de ea. Dar dupa recenzie pare buna si cat de curand o voi citi.

    RăspundețiȘtergere

Lasă un comentariu :)