Ce nu găsești?

sâmbătă, 29 noiembrie 2014

Colocviul „Cartea-obiect”

 Aș vrea să vă vorbesc astăzi despre un eveniment care a avut loc acum ceva timp, și despre care n-am reușit să scriu nimic până acum, din lipsă de timp (și internet).


Între 7 și 8 noiembrie Facultatea de Litere a organizat un eveniment în cadrul căruia actorul principal a fost cartea. Așa cum sugerează titlul, „Cartea-obiect”, timp de două zile au fost organizate conferințe și dezbateri privind cartea ca obiect cultural, istoric, religios, social, politic, etc.

Cel care a dat startul întregului eveniment, a fost unul dintre cei mai renumiți specialiști în domeniul PR, domnul profesor Dennis Wilcox, venit de la Universitatea San Jose din Statele Unite. Am avut așadar șansa de a-l asculta și întâlni pe autorul cărții după care voi învăța în următorii trei ani de facultate, ceea ce mi se pare fascinant. Cartea se numește Relații Publice. Strategii și tactici. Și da, mi-am cumpărat-o :)

(Dennis Wilcox; poză din arhiva personală)

Cartea de istorie, literatura estetică, istoria sentimentală a lui Fauvel, papirus sau pergament, jocul de cărți, ilustrațiile și cărțile sacre, au fost doar câteva dintre temele abordate de către conferențiari: profesori, doctori, cercetători, doctoranzi și masteranzi, redactori, specialiști și bibliotecari.

Pentru mine a fost un moment extraordinar. A fost o conștientizare, o raționalizare a posibilităților infinite cu care poate fi abordat acest domeniu al cărților. Încep să cred din ce în ce mai mult că aici îmi e locul, că n-am greșit în alegerile mele și că ceea ce fac acum, această facultate, acest oraș, mi-au oferit oportunități minunate, lucruri pentru care nu pot decât să fiu recunoscătoare :)


„Sunt studentă la litere. 
-Și la ce literă ai ajuns?”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasă un comentariu :)