Ce nu găsești?

duminică, 6 ianuarie 2013

Serii de suflet #1

He-ya! Ce mai faceti? Eu acum citesc Ratiune si simtire de Jane Austen si ma cam enerveaza :D si m-am gandit sa infiintez o noua rubrica cu cartile pe care le iubesc din tot sufletul meu :)

  Voi incepe cu Ciresarii, de Constantin Chirita. Cine nu le-a citit inca, sa puna mana de urgenta sa le citeasca! Ciresarii este o serie alcatuita din 5 volume ( Cavalerii florii de cires, Castelul fetei in alb, Roata norocului, Aripi de zapada si Drum bun, Ciresari!) ce prezinta aventurile copiilor ce locuiesc pe strada Ciresului.


  Cand ma gandesc ca nu vroiam sa ma apuc de ele, mi-e si rusine, zau. Initial, s-a apucat de primul volum fratimiu. Can you believe this? My bro, sa citeasca! Mai citeste si el, dar asa, rar, o carte, doua la cativa ani. Si a citit el inaintea mea. Normal ca i-am suflat cartea de sub nas, si m-am apucat si eu sa citesc. Era o carte de la biblioteca, rupta, prapadita, dar m-am indragostit de ea. Am citit si ras-citit cartile astea de multe ori. Ajunsesem atat de nebuna dupa Ciresari incat un timp incepusem sa-i visez. Mi-a placut de personaje, de Lucia, mereu punctuala, Maria, visatoare, Victor, super inteligent, Ursu, pai... dupa nume va dati seama :)) Pe langa faptul ca era foarte destept, era si puternic tare :> Tic, un copil nebun care face numai ne-facute, Dan, prieten de-al lui Tic, ca cin' se-aseamana, se-aduna, Ionel, putin cam enervant, dar care intregeste grupul.  [Pe parcurs mai apar cateva personaje, Laura, (o sa fie cu Victor >:) ) si  Ioana (o sa fie cu Ionel ;;) ).]  Update: Am uitat de catelul lui Tic, Tombi ;;) (sau Tangulica, depinde de starea in care se afla Tic)
  La finalul ultimului volm, Drum bun, Ciresari, are loc un dialog emotionant intre personaje si autor (ceea ce mi s-a parut foarte tare, si o chestie pe care n-am mai intalnit-o in nicio o carte pana acum). Autorul le spune ca e timpul sa-si continue viata, sa mearga mai departe, si se desparte de ei. Ce m-am mai jelit! Si Tic, si eu pe langa Tic! Mi-as fi dorit sa mai fie inca 50 de volume.
  Ii datorez totul mamei pentru ca ea mi-a sugerat sa citesc seria :) (practic m-a tot impins de la spate si a stat cu gura pe mine pana m-am apucat de carti, dar nu-mi pare rau ca a facut-o! :) )

12 comentarii:

  1. Off,Furelise.Fratele tău?Să te inspire fratetu?Are you kidding me?Oricum,bince că te-ai apucat de ea.Şi eu am fost îndrăgostită de această serie.Şi de Tic.Şi Lucia mi se potriveşte aşa de bine!E mereu puncutală şi pe faza.Hihihi,ca şi moi.

    Foarte frumoasă rubrica şi interesantă totodată!Abia aştept să văd ce serii de suflet mai ai p-acolo prin bibleotecă!

    Pupici!:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) No, sa stii ca am un frate super tare, desi ma cam enerveaza cateodata :D >:) Da, datorita Luciei am devenit eu punctuala :)) Cand citeam ca era asa promopta si inteligenta, mi-am dorit sa fiu ca ea :) Eu aveam un crush pe Victor :D Mai am o gramada de serii care m-au impresionat si mi-au influentat gandirea, dar am sa postez cu alta ocazie :)

      Ștergere
  2. Păi, recunosc. :"> Nici eu nu le-am citit. Bine, am citit, că a stat mama cu gura pe mine, vreo 50 de pagini din primul volum, apoi am lăsat cartea. Asta s-a întâmplat prin clasa a cincea. :)) Deci îţi dai seama cât de multe mai ţin eu minte din ce-am citit. :| O să m-apuc şi eu de ele. La recomandarea ta! Deci dacă nu sunt bune ţi-o iei pe coajă. :))
    Apropo, owh, ce chestiuţă drăguţică şi bună de priviiit :o3 Cum ai făcut chestia de la mouse aşa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am sa mi-o iau pe coaja, pentru ca o sa iubesti Ciresarii >:) Stiu eu asta :P Chestia cu mouse-ul, pai.. animated mouse blog, sau blog cursor pe google si gasesti mai multe chestii :D le iei codul si il pui pe undeva, cam pe oriunde, si o sa-ti apara. Ma bucur ca-ti place, n-am gasit unul cu craniu :))

      Ștergere
    2. Mersi mult pentru ajutor. >:D<

      Ștergere
  3. Nici eu nu le-am citit. A tot tras bunica de mine sa le citesc,dar pareau asa de lungi. Am cartile,deci cred ca o sa fac inca o incercare sa le citesc fiindca mi-a dat un impuls ce ai scris aici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He he :) Asa sa faci. Crede-ma, nu o sa te plictisesti. Sunt niste romane superbe :)

      Ștergere
  4. Eu acum citesc Privilegiul - Zoey Dean . Hm..am auzit multe despre Ciresarii , stiu ca este si film , nu am cartile ce-i drept dar intr-un fel nu le-as citii pentru ca mi se par prea multe carti , adica 5 volume..hm..nu stiu , in general imi plac povestile noi si diferite , nu-s genul care sa citeasca despre aceleasi personaje asa mult..Cu toate astea , am citit fetele gallagher deci cam tot aia..
    In fine, acum am alte carti in plan dar poate o sa le citesc candva , am incredere in gusturile tale . :-?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa, trust me dear :) Pune-le pe o lista. Ca le citesti acum, sau pe ste 10 ani, nu conteaza. O sa-ti placa :)

      Ștergere
  5. Furelize, mă bucur că am gasit un blogger căruia să-i placă Cireşarii.Am avut pentru şcoală de citit obligatoriu al doilea volum şi culmea, chiar nu mă aşteptam să-mi placă aşa de mult...drăguţ mouse-ul
    XOXO

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu m-am apucat de Ciresari inainte sa ma puna sa-i citesc profa de romana, si ca sa vezi. Pana am ajuns la lectia aia, s-a schimbat programa si am facut altceva in loc de Castelul fetei in alb. Dar nu regret ca i-am citit :) Niciodata! Si am sa recitesc volumele ori de cate ori pot :)

      Ștergere
  6. Tare mult mi-au mai placut si mie

    RăspundețiȘtergere

Lasă un comentariu :)